Feminismoari XX. mendean ezarritako ikusezintasun mediatikoaren azterlana: mugimendu sufragistaren eta Emakumearen Askapen Mugimenduaren borroka komunikatiboa

Autores/as

  • Ainara Larrondo Ureta Universidad del País Vasco
  • Julen Orbegozo Terradillos Universidad del País Vasco

Palabras clave:

mugimendu feminista, prentsa, sufragismoa, EAM

Resumen

Lan honek helburutzat du azaltzea nola eta zer zentzutan definitu, irudikatu eta ikusarazi duen kazetaritzak mugimendu feminista. Mugimenduaren une kritiko batean egiten da analisi hau; izan ere, «prentsa txarra» eta mugimenduaren praktika sozialei eta jokabideari (gehiegizkoaren ideologia) buruzko konnotazio negatiboak nagusi izan diren hamarkaden ondoren, mugimendua berpiztuta eta ikusgai dugu berriro hainbat faktoreri esker. Faktore horien artean nabarmenenetako bat sare sozial digitalak ikur dituen garapen teknologikoa da.

Biografía del autor/a

Julen Orbegozo Terradillos, Universidad del País Vasco

Profesor de la facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación de la Universidad del País Vasco, del departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad.

Citas

ANN LIND, R.; SALO, C. (2002): «The Framing of Feminists and Feminism in News and Public Affairs Programs in U.S. Electronic Media», Journal of Communication, 52, 1, 211-228.

BARD, C. (2000): Un siglo de antifeminismo, Biblioteca Nueva, Madril.

BAYLOR, T. (1996). «Media Framing of Movement Protest», Social Science Journal, 33, 241-256.

BRADLEY, P. (2003): Mass Media and the Shaping of American Feminism, 1963-1975. University Press of Mississippi, Mississippi.

CANCIAN, F. M.; ROSS, B. L. (1981): «Mass Media and the Women’s Movement: 1900-1977», The Journal of Applied Behavioral Science, 17, 1, 9-26.

CARDEN, M.L. (1974): The new feminist movement. New York: Russell Sage Foundation.

DADER, J. L. (2000): «La mujer como categoría emergente en la producción de noticias», Cuadernos de Información y Comunicación, 23-37.

DAVIS, F. (1991): Moving the Mountain: The Women’s Movement in America since 1960, Simon & Schuster, Nueva York.

DOUGLAS, S. J. (1992): Where the Girls Are: Growing Up Female with the Mass Media, Random House, Nueva York.

ERDMAN, A. (1995): «Feminism and the Media: Introduction», Signs, Journal of Women in Culture and Society, 20, 3, 642-645.

ESCARIO, P.; ALBERDI, I.; LÓPEZ-ACCOTTO, A. I. (1996). Lo personal es político. El Movimiento Feminista en la transición, Instituto de la Mujer, Madril.

FREEMAN, J. (1975): The politics of women’s liberation, David McKay Company, New York.

HUDDY, L. (1997): «Feminists and feminism in news», in P. Norris (ed.). Women, Media and Politics. Cambridge: University of Oxford Press, 183-204.

IMBERT, G. (1990): Los discursos del cambio. Imágenes e imaginarios sociales en la España de la Transición (1976-1982), Akal, Madril.

JOHNSON, L. A. (1995): «Forum on Feminism and the Media: Afterword», Signs, Journal of Women in Culture and Society, 20, 3, 743-775.

KRIPPENDORFF, K. (2004): Content Analysis. An introduction to its methodology, Sage, Thousand Oaks, 2004, 45-46.

LARRONDO, A. (2005): «La Red al servicio de las mujeres. Aproximación a la relación mujer y medios de comunicación en Internet», Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 11, 375-392.

LARRONDO, A. (2017): La imagen pública del feminismo en la Transición. Una mirada desde la prensa, UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua, Leioa.

LARUMBE, M. Á. (2002): Una inmensa minoría. Influencia y feminismo en la Transición, Prensas Universi¬tarias de Zaragoza, Zaragoza.

LARUMBE, M. Á. (2004): Las que dijeron no. Palabra y acción del feminismo en la Transición, Prensas Universi¬tarias de Zaragoza, Zaragoza.

MARX, M.; Hess, B. (1995): Controversy & Coalition. The New Feminist Movements across Three Decades of Change, Twayne Publishers, Nueva York.

MCCOMBS, M. eta BELL, T. (1997): «The Agenda-setting role of mass communication», in S. Michael eta S. Donal (ed.). An integrated approach to communication theory and research, Lawrence Erlbaum, New Jersey, 93-113.

MORRIS, M. B. (1973a): «Newspapers and the New Feminists: Black Out as Social Control?», Journalism Quarterly, 50, 37-42.

MORRIS, M. B. (1973b): «The public definition of a social movement: Women’s Liberation», Sociology and Social Research, 57, 526-543.

NASH, M. (2004): Mujeres en el mundo. Historia, retos y movimientos, Alianza, Madril.

RHODE, D. L. (1995): «Media Images, Feminist Issues», Signs, Journal of Women in Culture and Society, 20, 3, 685-710. Chicagoko Unibertsitatea.

TURNER, R. H. eta KILLIAN, L. M. (1957): Collective Behavior, Prentice-Hall, New Jersey.

Descargas

Publicado

2019-08-01

Número

Sección

Artículos