Kazetaritza-eredu berriak: natibo digitalen agerpena

Authors

Keywords:

Startup, kazetaritza digitala, komunikabideak, prentsa digitala, natibo digitala

Abstract

Komunikabideetan gero eta lanpostu gehiagoren suntsipenak eta sektorea pairatzen ari den krisialdiak eremu digitalera egokituriko kazetaritza-ereduen agerpena bultzatu dute. Ekintzailetzaren kultura berria agertzen ari da kazetaritzan, eta horren isla dira sortzen ari diren kazetaritzako startupberritzaileak. Gure inguruko komunikabide natiboek osatzen duten komunikazio-eredu berri hori definitzea eta aztertzea da artikulu honen xedea. Metodo kualitatiboak erabili dira; hala nola, edukien behaketa eta editoreei egindako elkarrizketak.

References

AUSTIN, Josée; STEVENSON, HOWARD y WEU-SKILLERN, Jane (2006).“Social and Commercial Entrepeneurship: Same, Different or Both?” Estrepeneurship Theory and Practice,30 1-22.

BERGANZA, R., ARCILA-CALDERÓN, C., & HERRERO-JIMÉNEZ, B. (2016). Periodistas de Medios digitales vs. Medios tradicionales: características sociodeMográficas y aMenazas externas e internas a su autonoMía. El profesional de la información, 25(2), 179-187.

BRIGGS, Mark (2012). “Ethics Lessons for News Entrepreneurs”. Journalism 2.0, 14 uztaila. http://www.journalism20.com/blog/2010/07/14/ethics-lessons-for-news-entrepreneurs/

BRUNO, Nicola; eta Nielsen, Rasmus Kleis (2012). Survival is Success: Journalistic Online start-ups in Western Europe. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism.

CAMPOS FREIRE, Francisco (2010). “Los nuevos modelos de gestión de las empresas mediáticas”. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 16, 13-30

CARO GONZÁLEZ, F. J. (2014). El emprendimiento femenino en la profesión periodística. Emprender en femenino en la Comunicación (or. 27-42).

CARO GONZÁLEZ, F. J., Romero-Benabent, H., & Torné, I. S. (2017). The influence of gender on the entrepreneurial intentions of journalism students. Intangible Capital, 13(2), 430-478.

CASERO RIPOLLÉS, Andreu eta Cullell, Cristina (2013). “Periodismo emprendedor. Estrategias para incentivar el autoempleo periodístico como modelo de negocio”. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 19, 681-690.

CASERO RIPOLLÉS, Andreu (2016). “El periodismo emprendedor ante el reto de su consolidación”. Anuario ThinkEPI, 10, 203-208.

CODDINGTON, Mark (2015). “The Wall Becomes a Curtain: Revisiting Journalism’s News-Business Boundary”. En Carlson, Matt y Lewis, Seth C. (edit). Boundaries of Journalism: Professionalism, Practices and Participation. New York: Routledge.

CURRAN, James (2010). “The future of Journalism”. Journalism Studies, 11(4), 464-476.

DEFOURNY, Jacquess; eta Nyssens, Marthe (2010). “Conceptions of Social Enterprise and Social Entrepreneurship in Europe and the United States: Convergences and Divergences”. Journal of Social Entrepreneurship, 1, 32-53.

DEUZE, M. (2017). Considering a possible future for Digital Journalism. Revista Mediterránea de Comunicación/ Mediterranean Journal of Communication, 8(1), 9-18.

FARIAS, P. (2012). Informe anual de la profesión periodística, 2012. Madrid, APM.

GONZÁLEZ-ESTEBAN, J. L. (2014). La transformación del ecosistema mediático español: el caso de eldiario.es. Revista Mediterránea de Comunicación, vol. 5(2), Hemen eskuragarri: http://mediterranea-comunicacion.org/.

HINDMAN, Matthew (2008). The myth of digital democracy. New Jersey: Princeton University Press.

KING, Bliot (2010). Free for All: The Internet’s Transformation of Journalism. Evanston, IL: Northwestern University Press.

KÜNG, Lucy (2015). Innovators in Digital News. Londres: IB Tauris.

MANFREDI, Juan Luis (koord.) (2015). “Innovación y Periodismo: emprender en la Universidad”. Cuadernos Artesanos de Comunicación, 76 http://cuadernosartesanos.org/2015/cac76.pdf

MANFREDI, Juan Luis; Rojas, JOSÉ LUIS; eta Herranz de la Casa, José María (2015). “Innovación en el periodismo emprendedor deportivo. Modelo de negocio y narrativas”. El profesional de la información, 24(3), 265-273.

PALACIOS, L. (2015). Informe anual de la profesión periodística, 2015. Madril, APM.

PALACIOS, L. (2016). Informe anual de la profesión periodística, 2016. Madril, APM.

PAVLIK, John V. (2013). “Innovation and the future of journalism”. Digital journalism, 1(2), 181-193.

PICARD, Robert G. (2000). “Changing Business Models of Online Content Services: Their Implications for Multimedia and Other Content Producers”. International Journal on Media Management, 2(2), 60-68.

PICARD, Robert G. (2011). “Mapping Digital Media: Digitization and Media Business Models”. Open Society Foundations. http://www.robertpicard.net/files/OSF-Media-Report-Handbook_Digitization_and_Media_Business_Models-final-07-18-2011-WEB.pdf

PICARD, Robert G. (2015). “Journalist’ Perceptions of the Future of Journalistic Work”. Report for the Reuters Institute for the Study of Journalism. http://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/Journalists%27%20Perceptions%20of%20the%20Future%20of%20Journalistic%20Work_0.pdf

POWERS, Mathew and Zambrano, Sandra Vera. 2016. “Explaining the Formation of Online News Startups in France and the United States: A Field AnalysisMatthew Powers”. Journal of Communication 66, 857–877.

ROJAS, José Luis; eta Marín Cristian Ramón (2016). “Modelos de negocio para el periodismo deportivo de nicho en el contexto postindustrial”. Ámbitos, 33. http://www.redalyc.org/pdf/168/16846215001.pdf

SALAVERRÍA, Ramón (2015). “Innovar en prensa: dónde, cómo y por qué”. En Asociación de Editores de Diarios Españoles (AEDE). Libro blanco de la prensa 2015. Madril: AEDE, 149-154.

SINGER, James, B. (2014). “Getting past the future: journalism ethics, innovation and a call for ‘flexible first’”. Communicaçao e Sociedade, 25, 67-82.

VAN DER HAAK, Bregtje; PARKS, Michael, eta Castells, Manuel (2012). “The future of journalism: Networked journalism”. International journal of communication, 6, 2913-2938.

VOS, Tim P.; y SINGER, Jane S. (2016). “Media Discourse About Entrepreneurial Journalism” Journalism Practice, 10(2), 143-159.

WAGEMANS, A., WITSCHGE, T., & DEUZE, M. (2016). Ideology as resource in entrepreneurial journalism: The French online news startup Mediapart. Journalism Practice, 10(2), 160-177.

Downloads

Published

2018-10-24

Issue

Section

Artículos